Now Reading
Υγιεινές συνήθειες για υγιείς οικογένειες

Υγιεινές συνήθειες για υγιείς οικογένειες

Αγαπημένες μου, είναι γεγονός. Όσο επιλέγουμε υγιεινές συνήθειες, τόσο το καλύτερο για την οικογένειά μας. Μπορούμε να… αρπάξουμε την ευκαιρία της καραντίνας, ώστε να μεταδώσουμε στα παιδιά μας, έναν καλύτερο τρόπο ζωής και διατροφής; Μα φυσικά και μπορούμε! Μια συνήθεια δεν είναι εύκολο να μεταδοθεί, καθώς θα πρέπει πρώτα να αλλάξουμε εμείς οι ίδιοι τις δικές μας συνήθειες. Είναι μια αλυσίδα, στην οποία εμείς είμαστε ο πρώτος και σημαντικότερο κρίκος. Δεν θέλει όμως τόσο κόπο όσο νομίζετε. Θέλει τρόπο!

Η ζωή των παιδιών και των εφήβων μπορεί να είναι περίπλοκη. Η πίεση από το σχολείο, οι φίλοι και οι γονείς μπορούν να δημιουργήσουν ένα συναισθηματικά αγχωτικό περιβάλλον. Στα πλαίσια αυτού, τα παιδιά, οδηγούνται σε ανθυγιεινές διατροφικές συνήθειες που συνεχίζονται έως την ενηλικίωση.

Τι λένε οι ειδικοί

Τα τελευταία 30 χρόνια, το ποσοστό της παιδικής παχυσαρκίας έχει τριπλασιαστεί. Περισσότερο από το ένα τρίτο των παιδιών και των εφήβων είναι πλέον υπέρβαρα ή παχύσαρκα. Όπως αναφέραμε και παραπάνω, εσείς μπορείτε να γίνεται το καλό παράδειγμα, ο “οδηγός”, σε ένα ταξίδι αλλαγής. Έρευνες έδειξαν πως όταν η οικογένεια μοιράζεται το φαγητό της στο ίδιο τραπέζι, αυτό μπορεί να βελτιώσει τη διατροφική υγεία των παιδιών.

Τα στοιχεία

Σε οικογένειες που μοιράζονταν τουλάχιστον τρία γεύματα την εβδομάδα, τα παιδιά είχαν :

24% περισσότερες πιθανότητες να τρώνε υγιεινά τρόφιμα από εκείνα που έτρωγαν μόνα

12% λιγότερο πιθανό να είναι υπέρβαρα

20% λιγότερο πιθανό να τρώνε ανθυγιεινά τρόφιμα

30% λιγότερο πιθανό να συμμετάσχουν σε επικίνδυνες προσπάθειες απώλειας βάρους στην ενήλικη ζωή τους

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Υγιεινές συνήθειες για υγιείς οικογένειες

Αν και οι ερευνητές δεν γνωρίζουν με βεβαιότητα γιατί τα οικογενειακά γεύματα είναι τόσο αποτελεσματικά, σημειώνουν ότι τα σπιτικά γεύματα έχουν συνήθως χαμηλότερες θερμίδες. Επιπλέον, το να τρώτε μαζί επιτρέπει στους ενήλικες να διαμορφώνουν καλή συμπεριφορά και να παρεμβαίνουν όταν οι διατροφικές συμπεριφορές τείνουν να γίνουν κακές συνήθειες.

36834472 – child girl looks with disgust for healthy food

Ωστόσο, αυτά τα οικογενειακά γεύματα δεν πρέπει να περιλαμβάνουν την τηλεόραση. Αυτό συμβαίνει επειδή τα παιδιά που παρακολουθούν τακτικά τηλεόραση κατά τη διάρκεια των γευμάτων αποκτούν κακές διατροφικές συνήθειες.

Πως θα γίνει σωστά

Δοκιμάστε αυτές τις συμβουλές για να βοηθήσετε το παιδί σας να αναπτύξει υγιεινές διατροφικές συνήθειες:

  • Ξεκινήστε νωρίς. Εάν βοηθήσετε το παιδί σας να δημιουργήσει καλές συνήθειες διατροφής, άσκησης και ύπνου όταν είναι μικρό, δεν θα χρειαστεί να κάνετε αγώνα ώστε να αποβάλει αργότερα τις κακές συνήθειες. Εκθέστε το παιδί σας σε μια ποικιλία γεύσεων και συνδυάστε τες με τροφές που του αρέσουν ήδη. Έτσι, όχι μόνο θα συνηθίσει αλλά θα τις αναζητά.
  • Τα περισσότερα τρόφιμα στο σπίτι σας, θα πρέπει να είναι υγιεινά. Αυτό δε σημαίνει ότι θα στερήσετε μικρά και νόσημα σνακ. Απλώς θα το κάνετε έξυπνα. Το γιαούρτι και τα φρούτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά είναι μια καλή εναλλακτική λύση για το παγωτό. Έτσι θα γίνει κατανοητό, ότι αυτό είναι το σνακ τους!
  • Τα παιδιά επιλέγουν γενικά τρόφιμα που είναι οικεία, εύκολα διαθέσιμα και έτοιμα για κατανάλωση. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να τρώει περισσότερα φρούτα και λαχανικά. Πως; Ένας τρόπος είναι να του είναι πάντα προσβάσιμα. Αν για παράδειγμα του είναι εύκολο να πάρει σοκολάτες και μπισκότα από το τραπέζι ή το ψυγείο, θα αλλάξετε το περιεχόμενο. Μπορείτε να τοποθετήσετε καρότα baby, σε μικρές σακούλες σε ένα εύκολα προσβάσιμο ράφι στο ψυγείο, για παράδειγμα. Ή και να γεμίσετε τα μπολ στο σαλόνι σας με υγιεινά σνακ.
  • Τα παιδιά που βλέπουν τους γονείς τους να αγοράζουν, να μαγειρεύουν και να τρώνε υγιεινά τρόφιμα είναι πιο ικανά να τρώνε τα ίδια υγιεινά τρόφιμα. Αποφύγετε τη χρήση φαγητού ως ανταμοιβή για καλή συμπεριφορά. Η ανθυγιεινή διατροφή ως ανταμοιβή για καλές πράξεις προωθεί την ιδέα ότι το υγιεινό φαγητό δεν είναι τόσο ελκυστικό όσο το πρόχειρο φαγητό ή ζαχαρούχο σνακ. Η υγιεινή διατροφή δεν χρειάζεται να είναι τέχνασμα. Αντ ‘αυτού, διδάξτε στα παιδιά σας να βλέπουν υγιεινά τρόφιμα ως νόστιμα και επιθυμητά.
  • Περιορίστε το έτοιμο φαγητό. Τα οικογενειακά γεύματα δεν είναι μόνο μια καλή ευκαιρία να μοιραστείτε πράγματα από τη ζωή των παιδιών σας. Είναι επίσης ο ιδανικός χώρος για να μιλήσετε για υγιεινές διατροφικές συνήθειες και να εμπλέξετε τα παιδιά σας σε συζητήσεις για το υγιεινό φαγητό. Για παράδειγμα μπορείτε να τα ενημερώσετε με κάποιο ευρηματικό τρόπο για το πόσο καλό θα τους κάνουν τα όσπρια ή τα λαχανικά. Δείξτε κι εσείς οι ίδιοι πόσο γευστικά είναι. Περιορίστε το φαγητό έξω. Το φαγητό δεν είναι μόνο ακριβό, αλλά μπορεί επίσης να είναι ανθυγιεινό. Το να μην ξέρετε τι πηγαίνει στο φαγητό που τρώτε μπορεί να δυσκολέψει το παιδί σας να επιλέξει κάτι που είναι θρεπτικό και κατάλληλου μεγέθους.
Υγιεινές συνήθειες για υγιείς οικογένειες
Να θυμάστε ότι όσο πιο μικρό είναι το παιδί που αποκτά υγιεινές συνήθειες, τόσο πιο εύκολο είναι και να τις κρατήσει στο μέλλον!

Δείτε τα σχόλια (0)

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

© ALL RIGHTS RESERVED. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΑΚΑΛΑΚΗ.

Πάντε με Επάνω!