Τι ώρα να πάρω τις βιταμίνες μου;

Αγαπημένες μου, το ξέρατε ότι κάθε συμπλήρωμα βιταμινών θα πρέπει να λαμβάνεται συγκεκριμένη ώρα της ημέρας;

Η αλήθεια πίσω από τη λήψη βιταμινών, βρίσκεται στη σωστή χρήση τους, που αποσκοπεί στην καλύτερη δυνατή απορρόφηση από τον οργανισμό μας. Μάλιστα, οι λανθασμένες ώρες της ημέρας που μπορεί να λαμβάνουμε τις βιταμίνες μας, μπορεί να προκαλέσουν και ανεπιθύμητες ενέργειες στον οργανισμό μας, παρά ευεργετική δράση.

Για παράδειγμα, ανάλογα με τον τύπο της βιταμίνης, η λήψη ενός συμπληρώματος μαζί με ένα γεύμα μπορεί να ενισχύσει την απορροφητικότητα στο σώμα και να βελτιώσει την επίδρασή του στη συνολική υγεία μας.

Διαφορετικές βιταμίνες λειτουργούν με διαφορετικούς τρόπους. Αυτό σημαίνει ότι ορισμένες από αυτές θα πρέπει να λαμβάνονται πριν ή μετά από τα γεύματα.

Υδατοδιαλυτές βιταμίνες
Τι ώρα να πάρω τις βιταμίνες μου;

Το ανθρώπινο σώμα δεν παράγει φυσικά ούτε αποθηκεύει υδατοδιαλυτές βιταμίνες. Επομένως, οι άνθρωποι πρέπει τις προλαμβάνουν από ζωικές, φυτικές και μερικές φορές συμπληρωματικές πηγές.

Υδατοδιαλυτές βιταμίνες είναι η βιταμίνη C και οι περισσότερες από τις βιταμίνες B.

Η βιταμίνη C είναι ασφαλής για λήψη σε συνιστώμενες ποσότητες οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας. Εμφανίζεται φυσικά σε μια ποικιλία φυτικών προϊόντων, όπως χυμός πορτοκαλιού, γκρέιπφρουτ και λεμόνια.

Το σώμα δεν αποθηκεύει αρκετές ποσότητες βιταμίνης C, οπότε θα πρέπει λαμβάνεται σε καθημερινή βάση, ιδανικά σε μικρές δόσεις όλη την ημέρα μέσω της τροφής αλλά και με τη μορφή συμπληρώματος. Η καλύτερη ώρα της ημέρας για τη λήψη συμπληρώματος είναι αμέσως μετά το μεσημεριανό γεύμα αλλά και το πρωί με τη μορφή ενός χυμού.

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος B συνήθως λαμβάνονται για την ενίσχυση της ενέργειας και την αποφυγή του στρές. Ωστόσο πολλές ακόμη είναι οι αιτίες που ο γιατρός σας, θα σας συστήσει να ενισχύσετε τα επίπεδα των B στο σώμα σας.

Υπάρχουν οκτώ διαφορετικοί τύποι βιταμινών Β, καθένας από τους οποίους έχει ξεχωριστή λειτουργία για τον οργανισμό. Οι τύποι βιταμινών Β είναι:

  • Θειαμίνη
  • Ριβοφλαβίνη
  • Β-6
  • Βιοτίνη
  • Β-12
  • Φιλικό οξύ
  • Νικοτινικό οξύ
  • Παντροθενικό οξύ
Τι ώρα να πάρω τις βιταμίνες μου;

Είναι γενικά ασφαλές να παίρνετε πολλές βιταμίνες Β ταυτόχρονα. Ορισμένες εταιρείες προσφέρουν επίσης συμπλέγματα βιταμινών, τα οποία είναι συνδυασμοί της ημερήσιας ποσότητας κάθε βιταμίνης Β.

Λόγω των δυνατοτήτων ενίσχυσης της ενέργειας, η καλύτερη ώρα της ημέρας για λήψη βιταμίνης Β είναι το πρωί αμέσως μετά το ξύπνημα. Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να κάνετε λήψη των βιταμινών B τις βραδινές ώρες, καθώς η ενέργεια στο σώμα θα αυξηθεί και πιθανώς να έχετε ανήσυχο ύπνο.

Λιποδιαλυτές βιταμίνες
Τι ώρα να πάρω τις βιταμίνες μου;

Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες είναι απαραίτητες σε μικρές δόσεις. Ωστόσο, η λήψη μεγάλων δόσεων λιποδιαλυτών βιταμινών μπορεί να είναι επιβλαβής ή τοξική για το σώμα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συνήθως, αν δεν υπάρχει κάποιο γνωστό πρόβλημα υγείας, το ανθρώπινο σώμα τις απορροφά εύκολα μέσω της τροφής.

Πρόκειται για τις βιταμίνες A, D, E, K. Οι συγκεκριμένες διαλύονται μέσω λήψης λιπαρών τροφών και ιδιαίτερα στο λάδι. Τα άτομα που χρειάζονται συμπλήρωση λιποδιαλυτών βιταμινών θα πρέπει να τα παίρνουν μαζί με τα γεύματα για να ενισχύσουν την απορρόφηση.

Ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να κάνουμε και για άλλα συμπληρώματα, όπως το μαγνήσιο, το κάλλιο, το σίδηρο κ.α. Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να λαμβάνονται με άδειο στομάχι καθώς έχουν μια ξεχωριστή τοξικότητα. Μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στο γαστρεντερικό και στο νευρικό σύστημα. Ποτέ δε θα πρέπει να λαμβάνονται χωρίς τη συμβουλή ενός γιατρού και πάντα σε συγκεκριμένες ποσότητες.

Τι ώρα να πάρω τις βιταμίνες μου;

Το μαγνήσιο, καλό είναι να λαμβάνεται τις βραδινές ώρες, καθώς ο οργανισμός μας ηρεμεί και το βοηθά να απορροφάται καλύτερα.

Το σίδηρο, θα πρέπει να λαμβάνεται μετά το μεσημεριανό γεύμα.

Πάντα συμβουλευόμαστε το γιατρό μας πριν ξεκινήσουμε οποιαδήποτε λήψη συμπληρωμάτων διατροφής.
View Comment (1)

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

© ALL RIGHTS RESERVED. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΑΚΑΛΑΚΗ.

Πάντε με Επάνω!