Now Reading
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ (Νο2)

I'll take you there where the sun goes down early and the sea is frozen
Το ταξίδι συνεχίζεται…

Τα ταξίδια είναι σαν να σου δίνουν φτερά να πετάξεις και ευκαιρίες να εξελιχθείς. Θα σταματήσεις σε κάθε μικρό χωριό και πόλη. Θα μάθεις την ιστορία κάθε τόπου, θα αφουγκραστείς την ενέργειά του και θα μετατρέψεις το ταξίδι σε ιστορία δική σου. Αυτήν την ιστορία θα την έχεις για πάντα χαραγμένη μέσα σου.

Ένα υπέροχο και ζεστό μεσημέρι στην Πράγα, και αφού είχαμε κλείσει δύο μήνες στη νέα μας κατοικία, ο Παντελής μου ανακοίνωσε πως είχε άλλη μία πρόταση για δουλειά. Που; Στην Εσθονία! Ωστόσο δεν περίμενε την απάντησή μου…

-“Ξέρεις, έχω μία πρόταση για Εσθονία, Ταλιν”, μου είπε, “αλλά φαντάζομαι δε θα θες να πάμε”.

Το σκέφτομαι…

-“χμ”, απαντάω,”νομίζω πως είναι μοναδική ευκαιρία να δούμε το βόρειο Σέλας”.

Δεν το περίμενε…

“Σε παντρεύομαι τώρα”, μου λέει ενθουσιασμένος!

και κάπως έτσι ακόμη ένα ταξίδι ξεκίνησε!

Μαζέψαμε ότι χωρούσε στο αμάξι και φύγαμε!

Painting by : Iliana Thalassinou
Πρώτη στάση

Διάλειμμα για καφέ σ’ένα μικρό χωριό μεταξύ Τσεχίας και Πολωνίας, το Nove Mesto pod Smrkem . Βρήκαμε το μοναδικό καφέ-ζαχαροπλαστείο στην κεντρική πλατεία. Παραμυθένιο! Καθίσαμε και καθώς απολαύσαμε τον ζεστό καπουτσίνος και τα σπιτικά γλυκάκια μας, ένα ηλικιωμένο ζευγάρι μπήκε στο μαγαζί.

Ο παππούλης, σωστός ιππότης, τράβηξε την καρέκλα στο διπλανό τραπέζι για να καθίσει η κυρά του. Κάθισε κι εκείνος και μετά από λίγο ξανασηκώθηκε. Κατευθύνθηκε προς το ταμείο, αγόρασε μια ζεστή σοκολάτα και δυο γλυκάκια και τα σέρβιρε στην αγαπημένη του. Φαντάζομαι πόσα χρόνια θα έχουν ζήσει μαζί, τις περιπέτειες τους, τις χαρές τους τις λύπες τους. Θαυμάζω που ακόμη είναι τόσο αγαπημένοι. Η απόδειξη της αιώνιας αγάπης.

Συνεχίζουμε για Πολωνία…

Αντί να βγούμε στην εθνική οδό, επιλέξαμε να περάσουμε μέσα από ένα ατελείωτο δάσος, και φτάνουμε στο Βρότσλαφ, οπού μείναμε για ένα βράδυ.

Ήταν ακόμη απόγευμα όταν φτάσαμε οπότε οδεύσαμε προς το airbnb που είχαμε κλείσει. Προς ατυχία μας δεν καταφέραμε να μπούμε στο διαμέρισμά μας κι έτσι χάσαμε όλο το απόγευμα ψάχνοντας κάπου αλλού να μείνουμε. Αφού βρήκαμε άλλο ξενοδοχείο και βολευτήκαμε, βγήκαμε να εξερευνήσουμε την πόλη, τα ρομαντικά σοκάκια της με τα τουριστικά μαγαζιά, φάγαμε νόστιμο βραδινό, ήπιαμε γλυκό κρασί και πίσω στο δωμάτιο για ξεκούραση. Το επόμενο πρωί πήγαμε για πρωινό στο παραμυθένιο εστιατόριο του ξενοδοχείου. Ήταν στολισμένο έτσι που νόμιζες πως βρισκόσουν στο παραμύθι Χάνσεν και Γκρέτελ. Ο μπουφές του πρωινού πλούσιος, με φρέσκα ζεστά ψωμάκια, βούτυρο, ομελέτα και μυρωδάτο καφέ.

Τέλειο πρωινό και συνεχίζουμε τη διαδρομή μας προς Βορρά!

Επόμενος προορισμός, Βαρσοβία.

Μπαίνοντας στη Βαρσοβία η πρώτη αίσθηση ήταν πολύ περίεργη. Αισθάνθηκα με όλο μου το είναι πως αυτή η πόλη έχει βεβαρυμένο παρελθόν. Ένα τεράστιο ρίγος και παράλληλα δέος. Άλλωστε σύμφωνα με ιστορικά δεδομένα έχει βομβαρδιστεί από όλες τις αντίθετες δυνάμεις στο Β’ παγκόσμιο πόλεμο.

Υπήρχε λίγο ένταση στην ατμόσφαιρα και νεύρα. Τελικά βρήκαμε ένα μικρό διαμέρισμα μέσω airbnb, λίγο ακατάστατο αλλά είχε μια γοητεία εποχής β’ παγκοσμίου πολέμου. Ίσως κάποτε σε αυτή τη μικρή γκαρσονιέρα να ζούσαν μια ολόκληρη οικογένεια. Ένα δωμάτιο, μια οικογένεια.

Δεν θυμάμαι γιατί υπήρχε ένταση, άλλα θυμάμαι ότι αυτή η ένταση δημιούργησε δυο ατυχήματα οπού μας στοίχισε ένα σπασμένο κινητό κι ένα σπασμένο ζευγάρι γυαλιά μυωπίας…

Πεινούσαμε πολύ και βγήκαμε προς αναζήτηση εστιατορίου. Ήταν βράδυ πλέον και δύσκολα θα βρίσκαμε κάτι να φάμε. Ωστόσο βρήκαμε ένα παραδοσιακό Ρώσικο εστιατόριο κοντά στη γκαρσονιέρα μας.

Μπαίνοντας μέσα στο εστιατόριο, μεταφερθήκαμε σε μια άλλη εποχή που μοίριζε Ρωσία του ’40. Στα στρογγυλά τραπέζια όμορφα λευκά δαντελωτά τραπεζομάντηλα και βάζα με λουλούδια, οι καρέκλες κλασικό vintage. Σε μια γωνιά μία βιβλιοθήκη γεμάτη με Ρωσική λογοτεχνία, Ντοστογιέφσκι, Τολστόι, Τσέχωφ, Μπλαβάτσκυ…και πιο δίπλα ένα πικ απ με δίσκους κυρίως Ρώσικη μουσική. Καθίσαμε, ανοίξαμε τον κατάλογο. Ρώσικα πελμένι, Γκούλας σουπ, και επιδόρπιο κέικ Μεντόβικ. είχαμε ακόμη λίγο ένταση…η ιδιοκτήτρια, Ρωσίδα με καυκάσια χαρακτηριστικά, κατάλαβε ότι είμαστε Έλληνες και μας μίλησε. Για να μας φτιάξει τη διάθεση έβγαλε ένα παλιό δίσκο με ελληνική μουσική και ξεκίνησε να χορεύει.

Το επόμενο πρωί συνεχίσαμε το ταξίδι μας, αφού πρώτα κάναμε μια βόλτα στη Βαρσοβία και φυσικά επισκέφτηκαμε το ιστορικό μνημείο του “Πιανίστα”. Αν δεν έχετε δει την ομώνυμη ταινια, σας παροτρύνω να τη δείτε! Είναι συγκλονιστική.

Looking through the looking glass
I still feel the pianist keep playing under the new buildings built on the ruins of Warsaw
Λιθουανία

Φτάνουμε στο Κάουνας, της Λιθουανίας! Ένας καινούριος κόσμος ανοίγεται μπροστά μας. Από ένα σημείο και όσο πιο βόρεια οδεύεις συναντάς μια άλλη Ευρώπη. Καταρχάς δεν υπάρχουν πουθενά βουνά, ούτε λόφοι. Όλα είναι στο ίδιο επίπεδο! Βρίσκουμε το ξενοδοχείο μας, ένα κτήριο που σε κάθε του γωνία θυμίζει Χάρι Πότερ!

Μετά βόλτα στη μεσαιωνική πόλη του Κάουνας. Το Κάστρο εντυπωσιακό!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Instagram: Zen.Teacher https://www.instagram.com/p/ByPT2UoALUi/

Lithouania, Kaunas Castle
Λετονία

Επόμενη στάση Ρήγα. Ακόμη πιο βόρεια! Εκεί αρχίσαμε να νιώθουμε πλέον κρύο! Ωστόσο η πόλη μαγευτική, κοσμοπολίτικη, πλούσια και εύρωστη. Το ξενοδοχείο που κλείσαμε καταπληκτικό, ίσως είχε το πιο άνετο κρεβάτι που είχαμε κοιμηθεί ποτέ! Βολευτήκαμε και μετά ξεκινήσαμε τις βόλτες!

Από τα μαγαζιά και τα εστιατόρια της παλιάς πόλης, καταλαβαίνουμε πως η κουλτούρα της χώρας είναι πολύ κοντά στη φύση και σε παγανιστικές πρακτικές. Μία πόλη γεμάτη μαγεία, κυριολεκτικά και μεταφορικά!

Photo: https://www.instagram.com/zen.teacher/?hl=el
As we go north, sun sets as golden as life
Εσθονία

Στα λατινικά σημαίνει “καλός τόνος” και Εσθονός στα εσθονικά σημαίνει άνθρωπος της γης. Άλλωστε οι Εσθονοί πιστεύουν στη γη, το δάσος και τη φύση.

Ταλιν, το ειδυλλιακό

Στο Ταλιν, της Εσθονίας μείναμε 8 μήνες όπου και γεννήθηκε η πρώτη μας κορούλα, η Αμαρυλλίς! Είναι μια χώρα όπου αν είσαι έστω και λίγο φίλος με το κρύο μπορείς να ζήσεις πολύ ευτυχισμένος! Οι Εσθονοί ζουν με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε όλους τους τομείς, σέβονται απόλυτα τα ανθρώπινα δικαιώματα και είναι η χώρα του Skype.

Εντυπωσιακή είναι η φιλοσοφία τους και η αγάπη τους προς το μεγάλωμα των παιδιών τους. Τα παιδιά τα μεγαλώνουν και τα εκπαιδεύουν με τέτοιο τρόπο όπου μπορούν να κυκλοφορούν μόνα τους με τα μέσα μεταφοράς από την ηλικία των 7 χρονών. Επίσης όπου και να βρεθείς, ακόμα και στις δημόσιες υπηρεσίες έχουν παιδότοπους.

Είναι η πόλη με τα περισσότερα εμπορικά κέντρα σε αντιστοιχία με τους κατοίκους, αλλά είναι λογικό. Με το υπερβολικό κρύο είναι αδύνατον να βρεις εξωτερική αγορά, εκτός από αυτήν της παλιάς πόλης, η οποία είναι ειδυλλιακή.

Photo by : Pantelis Goumas & Hliana Thalassinou

Όσο προχωράει ο χειμώνας η μέρα διαρκεί μόνο 3 ώρες και το κρύο είναι τόσο δυνατό που η ακόμα κι η θάλασσα παγώνει.

Οι Εσθονοί το χειμώνα συνήθως κυκλοφορούν με φόρμες του σκι ή γούνες και η κύρια διασκέδασή τους είναι η κοινωνική δικτύωση στα σπα και τη σάουνα. Ένα από τα αγαπημένα μας σπα βρισκόταν μισή ώρα έξω απτό Ταλιν μέσα σ’ ένα δάσος πάνω στην παγωμένη θάλασσα. Η αίσθηση να είσαι μέσα στο ζεστό τζακούζι κι έξω να βλέπεις το χιόνι να πέφτει είναι πρωτόγνωρη.

Αντιθέτως την άνοιξη και το καλοκαίρι η μέρα είναι ατελείωτη, όπως και το κρύο επίσης. Είναι εκεί που θα συναντήσεις τον ήλιο του μεσονυχτίου και όταν έχει ξαστεριά αν είσαι τυχερός θα δεις και το πράσινο φως απτό βόρειο σέλας.

"Όρισε στον εαυτό σου"
Photo: Hliana Thalassinou & Pantelis Goumas
Over the clouds
Telletorn, Tallin, Estonia

Εμείς αφού εκπληρώσαμε το σκοπό μας να συναντήσουμε το βόρειο Σέλας και τον ήλιο του μεσονυκτίου, αφού ταξιδέψαμε σε όλη την Εσθονία μέχρι τα σύνορα Ευρώπης-Ρωσίας, αφού επισκέφτηκαμε και τη Φινλανδία, κι αφού φέραμε στον κόσμο τη μικρούλα μας Αμαρυλλίς, δεχτήκαμε την επόμενη πρόταση για εργασία..αυτή τη φορά ταξιδεύουμε ωδικός προς Βρυξέλλες..

Urban Sunsets, Tallin, Estonia

Δείτε τα σχόλια (0)

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

© ALL RIGHTS RESERVED. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΑΚΑΛΑΚΗ.