Συντηρητικά τροφίμων. Πως μας επηρεάζουν;

Αγαπημένες μου, πολλά συντηρητικά τροφίμων καταλήγουν στον οργανισμό μας καθημερινά. Πολλές φορές χωρίς καν να γνωρίζουμε το ποσό επιβλαβή είναι ή σε πόση ποσότητα τα λαμβάνουμε. Πόσες είναι οι φορές άλλωστε που διαβάζουμε προσεκτικά τις ετικέτες των τροφίμων που καταναλώνουμε; Τις περισσότερες φορές το αμελούμε, μη γνωρίζοντας πόσο επιβλαβές είναι αυτό για την υγεία μας.

Ποιος ο ρόλος τους

Τα συντηρητικά έχουν σχεδιαστεί για να αποτρέπουν την ανάπτυξη βακτηρίων, την αλλοίωση και την αποσύνθεση των τροφίμων. Υπάρχουν ορισμένα από αυτά που δεν προκαλούν τόσο κακό, αλλά δεν είναι όλα τα συντηρητικά καλά για την υγεία. Τα αποτελέσματα των συντηρητικών στον οργανισμό ποικίλλουν ανάλογα με την ηλικία και την υγεία μας. Αλλά οι αρνητικές επιπτώσεις ορισμένων εξ’ αυτών αξίζει να ληφθούν υπόψη όταν τρώμε αυτά τα τρόφιμα.

Τα κατεψυγμένα τρόφιμα τις περισσότερες φορές έχουν υποστεί επεξεργασία, εκτός από τα λαχανικά. Για παράδειγμα το κατεψυγμένο σπανάκι που αγοράζουμε, είναι όντως “ανόθευτο” και υγιεινό. Δε συμβαίνει όμως το ίδιο και με τα κρέατα, που σε κάποιες περιπτώσεις η κατάψυξή τους γίνεται με φυσικό τρόπο αλλά τις περισσότερες με χημικό τρόπο.

Με μια ματιά

Αξίζει να ενημερωθούμε για το ποια συντηρητικά θα πρέπει να αποφύγουμε και μάλιστα σε μεγάλες ποσότητες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

  1. Νιτρώδη: Τα νιτρώδη προσθέτουν χρώμα και γεύση στο κονσερβοποιημένο κρέας. Το πρόβλημα έρχεται όταν τα νιτρώδη θερμαίνονται ή αναμειγνύονται με οξύ στομάχου. Παράγουν νιτροζαμίνες, οι οποίες συνδέονται με τον καρκίνο του παχέος εντέρου και του παγκρέατος.
  2. Θειώδη: Τα θειώδη άλατα ενδέχεται να υπάρχουν όταν η ετικέτα λέει διοξείδιο του θείου, όξινο θειώδες κάλιο και όξινο θειώδες νάτριο. . Σε πολλές χώρες έχουν απαγορευθεί, όπως για παράδειγμα στις ΗΠΑ. Κατηγορούνται από τους επιστήμονες για διάφορες μορφές καρκίνων, προβλήματα του θυρεοειδούς αδένα και νευρολογικές διαταραχές.
  3. Trans λιπαρά: Αλλιώς ονομάζονται υδρογονωμένα έλαια. Τα συναντάμε συχνά σε έτοιμα σνακς τύπου τσίπς αλλά και κρουασάν. Είναι συνδεδεμένα με καρδιαγγειακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια.
  4. BHA: Αλλιώς ονομάζεται βουτυλιωμένη υδροξυανισόλη. Χρησιμοποιείται κυρίως ως συντηρητικό στο βούτυρο, σε φυτικά έλαια, κρέατα και μπισκότα. Είναι το πιο σύνηθες από όλα και δυστυχώς πολύ επικίνδυνο. Είναι “ένοχο” για γυναικολογικους καρκίνους, προβλήματα κατά την περίοδο της κύησης, προβλήματα όρασης, στομαχικές διαταραχές, φλεγμονώδη νόσο του εντέρου και πολλά ακόμη.
Μπορούμε να τα αποφύγουμε;

Τα συντηρητικά βρίσκονται παντού και είναι πολύ δύσκολο ο σύγχρονος άνθρωπος να τα αποφύγει εντελώς. Υπάρχουν όμως μερικά tips που θα μας βοηθήσουν, ώστε να τα λαμβάνουμε στο ελάχιστο δυνατό.

  1. Αποφεύγουμε να δίνουμε στα παιδιά έτοιμα συσκευασμένα σκάκς. Προτιμάμε να φτιάχνουμε οι ίδιοι τις λιχουδιές τους με συνταγές από αγνά υλικά.
  2. Αγοράζουμε τα τρόφιμά μας από λαϊκές αγορές και καταστήματα βιολογικών προϊόντων.
  3. Διαβάζουμε πάντα τις ετικέτες των τροφίμων που αγοράζουμε, και ενημερωνόμαστε για το πόσο ασφαλές είναι κάθε ποσοστό απο το κάθε συντηρητικό.

Λιγότερα συντηρικτικά, περισσότερη υγεία!

Δείτε τα σχόλια (0)

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

© ALL RIGHTS RESERVED. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΑΚΑΛΑΚΗ.

Πάντε με Επάνω!