Now Reading
Ειρήνη Παπαδοπούλου-η ειδική παιδαγωγός της καρδιάς μας!

Ειρήνη Παπαδοπούλου-η ειδική παιδαγωγός της καρδιάς μας!

 Η Ειρήνη Παπαδοπούλου εισήχθει στη Σχολή Κοινωνικής Eργασίας του Ανώτατου Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της Πάτρας το 2004. Το 2008 αποφοίτησε από τη σχολή. Η ενασχόληση της σαν υπεύθυνη Κοινωνική Λειτουργός σε Κέντρα Ειδικής Αγωγής την ώθησε να στραφεί στην Ειδική Αγωγή. Με αποτέλεσμα να πραγματοποιήσει εξειδίκευση σε αυτόν τον τομέα στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο.

Τα τελευταία χρόνια εργάζεται σαν Ειδική Παιδαγωγός στο νησί της Μυτιλήνης. Τα πρωινά σε δημόσιους εκπαιδευτικούς φορείς ως κοινωνική λειτουργός. Επιπλέον συντονίζει ομάδες γονέων και εκπαιδευτικών στο φάσμα του αυτισμού. Το μοτό της είναι, ότι καθένας ειναι μοναδικός και διαφορετικός!

Έχεις επιλέξει να κάνεις μια πολύ ενδιαφέρουσα δουλειά. Μίλησέ μας γι’ αυτή.

Καταρχάς,  ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση στη στήλη σου, με τιμά ιδιαιτέρως! Έχω σπουδάσει Κοινωνική Εργασία στο ΤΕΙ της Πάτρας. Μόλις αποφοίτησα έπιασα αμέσως δουλειά και είδα στην πράξη πόσο τελικά μου άρεσε αυτό που είχα επιλέξει. Στη συνέχεια εργάστηκα σαν υπεύθυνη σε Κέντρα Ειδικής Αγωγής. Αυτό με ώθησε να κάνω εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή στο ΕΚΠΑ.Ώστε να προσφέρω ακόμα περισσότερα στις οικογένειες και στα παιδιά. Τα τελευταία χρόνια ζω και εργάζομαι στη Μυτιλήνη και παράλληλα έχω και το παρακάτω blog https://eidikiagogi-symvoulesgiagoneis.blogspot.com/


Είσαι κοινωνική λειτουργός και έχεις κάνει την ειδικότητά σου στην ειδική αγωγή. Πόσο δύσκολο είναι αυτό;

Νομίζω πως όλες οι δουλειές είναι δύσκολες. Αλλά αν αγαπάς αυτό που κάνεις , ξυπνάς με όρεξη το πρωί για να ξεκινήσεις την μέρα σου είναι όλα πιο εύκολα! Σίγουρα ο συνδυασμός είναι  απαιτητικός και χρήζει πολλές δεξιότητες για να μπορείς να ισορροπήσεις σωστά. Σημαντικό για μένα είναι να προσπαθείς να εξελίσσεσαι  συνέχεια μέσω εκπαιδεύσεων, μελέτης και εποπτειών, καθώς πάντα βρίσκεις κάτι νέο να μαθαίνεις. Επίσης τον τελευταίο καιρό συνειδητοποιώ πως είναι σημαντικό να φροντίζεις τον εαυτό σου. Χωρίς ενοχές και να του δίνεις μικρά διαλείμματα ώστε να αποδίδεις καλύτερα.


Ποια παιδιά περιλαμβάνει η ειδική αγωγή;

Μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σύμφωνα με το νόμο 3699/2008  θεωρούνται όσοι για ολόκληρη ή ορισμένη περίοδο της σχολικής τους ζωής εμφανίζουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης εξαιτίας αισθητηριακών, νοητικών, γνωστικών, αναπτυξιακών προβλημάτων, ψυχικών και νευροψυχικών διαταραχών οι οποίες, σύμφωνα με τη διεπιστημονική αξιολόγηση, επηρεάζουν τη διαδικασία της σχολικής προσαρμογής και μάθησης. Στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες.

Επίσης στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ανήκουν  οι μαθητές με σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες, παραβατική συμπεριφορά λόγω κακοποίησης, γονεϊκής παραμέλησης και εγκατάλειψης ή λόγω ενδοοικογενειακής βίας . Τέλος στις  ειδικές εκπαιδευτικές ανήκουν και τα παιδιά που έχουν μια ή περισσότερες νοητικές ικανότητες και ταλέντα ανεπτυγμένα σε σύγκριση με την ηλικιακή τους ομάδα. 


Δεδομένης της ιδιαιτερότητας της δουλειάς σου. Κουβαλάς στο σπίτι σκέψεις και συναισθήματα ή όλα μένουν πίσω μετά το πέρας της εργασίας σου;

 Ρώτα τον άντρα μου για αυτό!! Δεν υπάρχει μέρα που στο τέλος της δουλειάς αργά το βράδυ δεν θα χρειαστώ μια ώρα για να κάνω τον απολογισμό μου.  Να δω πως πήγαν τα πράγματα, τι λειτουργικότητα είχαν οι τεχνικές που πραγματοποίησα,  τι λάθη έκανα, τι μπορώ να αλλάξω ίσως, πως μπορώ να οργανώσω την αυριανή μέρα καλύτερα. Τις περισσότερες φορές το συναίσθημα που επικρατεί είναι ανακούφιση και σκέψεις σχετικά με το πως πως μπορώ να δημιουργήσω καλύτερα. Χωρίς όμως να σημαίνει πως δεν υπάρχουν και φορές που νιώθω ματαίωση και άγχος.

Αποτελεί η αγάπη των παιδιών πηγή δύναμης για να συνεχίσεις το έργο σου;

Η αγάπη από τα παιδιά αλλά και τις οικογένειες τους  τολμώ να πω πως είναι η κύρια δύναμη για να συνεχίσω!! Για μένα είναι πολύ ουσιώδης να αφήνεις τα παιδιά να εκφράζουν όλα τα συναισθήματα τους και ας είναι και αρνητικά. Τα παιδιά θα νιώσουν την αποδοχή  που χρειάζονται και θα ανθίσουν!!! Νιώθω πολύ περήφανη όταν τα παιδιά εκφράζουν τα ίδια πόσο τους βοηθάει η θεραπευτική διαδικασία και έρχονται απόλυτα συνειδητοποιημένα ως προς το σκοπό ή αποφασίζουν τα ίδια τι θα ήθελαν να βελτιώσουν.  Γενικά νομίζω πως το παιδί αν δεν σε συμπαθήσει δεν θα μάθει τίποτα. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως τα παιδιά και οι οικογένειες του δεν είναι μόνο οι δυσκολίες τους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ποια είναι τα μαθήματα ζωής που σου δίδαξε η δουλειά σου εως τώρα;

 Κάθε μέρα η δουλεία μου, μου δίνει ένα μάθημα ζωής, έστω και μικρό που  είναι σημαντικά. Ένα μάθημα μεγάλο είναι πως η θεραπευτική σχέση και η αγάπη είναι το παν για να βελτιώσει τις δεξιότητες του ένα παιδί. Όπως και ότι ο καθένας από εμάς είναι μοναδικός και διαφορετικός. Επίσης η δουλεία με έμαθε να έχω περισσότερη υπομονή  και επίμονη στην καθημερινότητα μου και να μην γκρινιάζω τόσο συχνά και για το καθετί. Όταν εκεί έξω πραγματικά υπάρχουν μαχητές με τις οικογένειες τους που περνάνε ένα Γολγοθά. Επιπλέον, με έμαθε να είμαι πιο ειλικρινής και να την αποδέχομαι κιόλας την ειλικρίνεια λόγου χάρη από ένα παιδί που θα έρθει να μου πει πως σήμερα δεν έχει όρεξη. Τέλος με έμαθε να ακούω πιο πολύ χωρίς να θέλω να απαντήσω αμέσως και σε αυτό με βοήθησε η συνεργασία μου με τους γονείς.

Πώς είναι η συνεργασία σου με τους γονείς;

Θα πρέπει να θυμόμαστε πως οι γονείς ειδικά στην περίοδο που ζούμε δύο χρόνια κοντά είναι έντονα φορτισμένοι με πολλούς ρόλους. Προσπαθώ λοιπόν να τους ακούω ενεργητικά, να τους καθοδηγώ  και να τους υποστηρίζω όπως μπορώ. Οι γονείς είναι συνοδοιπόροι μας και σύμμαχοί μας, δεν θα έπρεπε να υπάρχει σχέση ανταγωνιστική μεταξύ μας. γονέας είναι αυτός που ξέρει καλύτερα το παιδί του και ουσιαστικά είναι ο καλύτερος ειδικός. Οι γονείς είναι αυτοί που θα μας ενημερώσουν για το αν το παιδί γενικεύει τις δεξιότητες που του μαθαίνουμε σε μια αίθουσα σε άλλο πλαίσιο.

Τέλος πριν κλείσουμε και αφού σε ευχαριστήσω πολύ για το χρόνο που μας αφιέρωσες. Θα ήθελα να σε ρωτήσω πόσο σημαντική είναι η συνεργασία σου με άλλες ειδικότητες.  

 Η συνεργασία με την υπόλοιπη διεπιστημονική ομάδα είναι απαραίτητη για την ολιστική προσέγγιση του παιδιού. Είναι μια πολύτιμη φαρέτρα στη διάθεση των θεραπευτών. Χρειάζεται να υπάρχουν συχνές συναντήσεις της διεπιστημονικής ομάδας. Σεβόμενοι πάντα τη μοναδικότητα των χαρακτήρων που την απαρτίζουν και με διάθεση ενεργητικής ακρόασης από όλους χωρίς διάθεση κριτικής, εγωισμού.

Εγώ ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας και την τιμή που μου κάνατε! Καλή συνέχεια

Δείτε τα σχόλια (0)

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

© ALL RIGHTS RESERVED. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΑΚΑΛΑΚΗ.

Πάντε με Επάνω!