Now Reading
Διαλογισμός: Όλοι μπορούμε!

Διαλογισμός: Όλοι μπορούμε!

Αγαπημένες μου, ο διαλογισμός από μόνος του είναι ένα υπέροχο ταξίδι, που μπορούμε όλοι να το απολαύσουμε. Ακόμη και από την άνεση του σπιτιού μας!

Λίγα λόγια για το τι είναι ο διαλογισμός

Ο διαλογισμός ασκείται στην Ινδία για χιλιάδες χρόνια επειδή οι άνθρωποι γνώριζαν ότι μειώνει το άγχος, ηρεμεί το μυαλό και αυξάνει την εσωτερική ηρεμία. Στη δεκαετία του 1970, ερευνητές ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ άρχισαν να μελετούν μια μορφή διαλογισμού από την Ινδία που ονομάζεται Transcendental Meditation. Διαπίστωσαν ότι κατά τη διάρκεια της πρακτικής του διαλογισμού, το σώμα συνδέθηκε με το μυαλό σε αυτό που ονομάζεται “απόλυτη ηρεμία”. Διαπίστωσαν επίσης ότι μέσω του διαλογισμού, το σώμα “αποθήκευε” ηρεμία, ώσπου η καθημερινότητα του ατόμου άλλαξε αισθητά. Η ηρεμία που προσφέρει ο τακτικός διαλογισμός, για πολλούς θεωρείται τόσο ωφέλιμη για τον οργανισμό όσο και ο ύπνος.

Διαλογισμός: Όλοι μπορούμε!

Το να πούμε ότι ο διαλογισμός είναι στη μόδα σήμερα είναι κάτι το αμφιλεγόμενο. Στη Δύση, ο διαλογισμός υιοθετήθηκε αρχικά από ανθρώπους που αναζητούσαν πνευματικότητα, μέσω του Ζεν Βουδισμού για παράδειγμα, και στη συνέχεια διαδόθηκε σε διάφορες μορφές. Η επιτυχία αυτής της πρακτικής συνδέεται αναμφισβήτητα με τα απτά οφέλη που προσφέρει σε όσους διαλογίζονται. Για παράδειγμα, το ίδρυμα του διάσημου Αμερικανού σκηνοθέτη Ντέιβιντ Λιντς καλλιεργεί εδώ και δεκαετίες τα οφέλη του Υπερβατικού Διαλογισμού σε όσους εκτίθενται σε σοβαρό άγχος.

Ο διαλογισμός του πνευματικού δασκάλου Maharishi Mahesh Yogi έχει διδαχθεί σε βετεράνους πολέμου, σε φυλακισμένους, σε γυναίκες που έχουν πέσει θύματα ενδοοικογενειακής βίας και σε άστεγους. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει επίσης στους μαθητές να ξεπεράσουν το άγχος των εξετάσεων και βοηθά στην ηρεμία των διαταραχών του ελλειμματικής προσοχής και της υπερκινητικότητας μεταξύ των παιδιών και των εφήβων.

Όλα είναι διαλογισμός
Πρωινή υπόσχεση

Το πρωί είναι μια εξαιρετική ώρα της ημέρας για να αρχίσετε την εξάσκηση προς το διαλογισμό. Αντί να σηκωθείτε από το κρεβάτι και να τρέξετε σε μια πρωινή ρουτίνα, σταθείτε λίγα λεπτά. Σκεφτείτε ότι είστε ευγνώμονες για την νέα ημέρα που ξεκινά και αφήστε τον εαυτό σας να ζήσει το παρόν. Κλείστε τα μάτια για 5 λεπτά και σκεφτείτε μόνο το παρόν. Μπορείτε να επιλέξετε να καθίσετε στον καναπέ και να επικεντρωθείτε στην ελεγχόμενη αναπνοή. Εισπνοή – εκπνοή μετρώντας ως το 10. Αργά.

“Τρώγεται” ο διαλογισμός;

Πότε ήταν η τελευταία φορά που απολαύσατε πραγματικά ένα γεύμα; Αποφύγετε τα έτοιμα φαγητά, αποφύγετε οτιδήποτε θεωρείται “γρήγορο”. Επιλέξτε “ζωντανά” τρόφιμα (φρέσκα λαχανικά, φρούτα, σπόρους, δημητριακά κ.α.) με ποικιλία διαφορετικών χρωμάτων, υφών και γεύσεων. Αφιερώστε χρόνο για να μάθετε πραγματικά τα οφέλη της τροφής σας και να εκτιμήσετε κάθε δάγκωμα του γεύματός σας. Κάτι τέτοιο είναι ότι καλύτερο για την πέψη και μπορεί να γίνει μια πολύ ευχάριστη και χαλαρωτική στιγμή.

Ένα-ένα

Σκέφτεστε συχνά ότι “είναι αποτελεσματικό να αναλάβω όσα περισσότερα καθήκοντα μπορώ” . Είναι σχεδόν ουτοπικό να πιστεύουμε ότι είναι καλύτερο να κάνουμε περισσότερα πράγματα ταυτόχρονα. Είναι μια λανθασμένη άποψη που ο σύγχρονος τρόπος ζωής μας έχει κάνει να τη θεωρούμε απαραίτητη και” φυσιολογική”. Διαιρώντας την προσοχή μας σε πολλές εργασίες, δεν δίνουμε σε καμία από αυτές την προσοχή που χρειάζονται. 

Στην πραγματικότητα, μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η πολλαπλή εργασία (το γνωστό multy tasking) αυξάνει την πιθανότητα λαθών και διαρκεί περισσότερο χρονικά από την εκτέλεση των εργασιών ξεχωριστά. Αναλάβετε μία εργασία τη φορά και επικεντρώστε την προσοχή σας στην εργασία. Όταν τελειώσετε, κάντε ένα μικρό διάλειμμα και μετά αντιμετωπίστε την επόμενη εργασία. Είναι ένας πιο χαλαρός και προσεκτικός τρόπος για να κάνετε τα πράγματα και πιθανότατα θα βελτιώσει την απόδοσή σας.

Κάτω απ’ το χαλί

Δεν παίζετε σε καμία διαφήμιση στην τηλεόραση που θα πρέπει συνεχώς να είστε χαρούμενοι. Αν απωθείτε οποιοδήποτε συναίσθημα, αρνητικό ή και θετικό, τότε αυτά… κάπου θα μαζευτούν! Αποδεχτείτε την απογοήτευση, τη λύπη, τον θυμό, τη ζήλια κ.λπ. Φυσικά, θέλετε να προσέχετε πώς αντιδράτε, αλλά είναι υγιές να τα αναγνωρίζετε και να τα αποδέχεστε.

Δημιουργία

Εάν έχετε ένα δημιουργικό χόμπι, αυτό μπορεί επίσης να είναι μια καλή ευκαιρία να εξασκηθείτε στο διαλογισμό . Περάστε λίγο χρόνο κάνοντας αυτό που σας αρέσει και απλά επικεντρωθείτε στη στιγμή της δημιουργίας. Είτε θέλετε να σχεδιάσετε, να ζωγραφίσετε, να φτιάξετε ή να τραβήξετε φωτογραφίες, η δημιουργική σας πλευρά είναι το φυσικό χαλαρωτικό σας. Όταν κάνετε μια βόλτα ή διαλογισμό, μπορεί να δείτε ότι νέες και δημιουργικές ιδέες σας έρχονται πιο εύκολα πια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Lactobacillus bulgaricus bateria

Τεχνικές
  1. Καθίστε κάπου άνετα. Σε μια πολυθρόνα ή και στο πάτωμα οκλαδόν.
  2. Κλειστε τα μάτια σας. Αν δυσκολεύεστε στην αρχή χρησιμοποιήστε μάσκα ύπνου.
  3. Μην προσπαθείτε να ελέγξετε την αναπνοή. Απλά αναπνέετε φυσικά.
  4. Εστιάστε την προσοχή σας στην αναπνοή και στον τρόπο με τον οποίο κινείται το σώμα με κάθε εισπνοή και εκπνοή. Παρατηρήστε νοητά την κίνηση του σώματός σας καθώς αναπνέετε. Παρατηρήστε το στήθος, τους ώμους, και την κοιλιά σας. Απλώς εστιάστε την προσοχή σας στην αναπνοή σας χωρίς να ελέγξετε το ρυθμό ή την έντασή της. Εάν το μυαλό σας περιπλανιέται, επιστρέψτε την εστίασή σας στην αναπνοή σας.

Διατηρήστε αυτήν την πρακτική διαλογισμού για δύο έως πέντε λεπτά κάθε μέρα. Στη συνέχεια, δοκιμάστε την για περισσότερη ώρα.

Οφέλη
  • Χαμηλή πίεση αίματος
  • Βελτιωμένη κυκλοφορία του αίματος
  • Χαμηλότερος καρδιακός ρυθμός
  • Λιγότερη εφίδρωση
  • Χαμηλότερος ρυθμός αναπνοής
  • Λιγότερο άγχος
  • Χαμηλότερα επίπεδα κορτιζόλης στο αίμα
  • Περισσότερα συναισθήματα ευεξίας
  • Λιγότερο άγχος
  • Βαθύτερη χαλάρωση

Οι σύγχρονοι ερευνητές υποστηρίζουν πως ο διαλογισμός αποφέρει μακροπρόθεσμα οφέλη και σημειώνει θετικά αποτελέσματα στον εγκέφαλο και την ανοσολογική λειτουργία των διαλογιστών. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι ο σκοπός του διαλογισμού δεν είναι να επιτύχει οφέλη. Ο στόχος του διαλογισμού δεν είναι στόχος. Είναι απλώς να είσαι παρών.

Στη βουδιστική φιλοσοφία, το τελικό όφελος του διαλογισμού είναι η απελευθέρωση του νου από την προσκόλληση σε πράγματα που δεν μπορεί να ελέγξει. Αυτά περιλαμβάνουν τις εξωτερικές συνθήκες ή έντονα εσωτερικά συναισθήματα. Ο απελευθερωμένος ή «φωτισμένος» ασκούμενος δεν ακολουθεί πλέον άσκοπα τις επιθυμίες. Δεν προσκολλάται στις εμπειρίες, αλλά διατηρεί ένα ήρεμο μυαλό και μια αίσθηση εσωτερικής αρμονίας.

«Τα συναισθήματα έρχονται και φεύγουν σαν σύννεφα σε έναν θυελλώδη ουρανό. Η συνειδητή αναπνοή είναι η άγκυρα μου.”

Τσιχ Ναντ Χαν

Δείτε τα σχόλια (0)

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

© ALL RIGHTS RESERVED. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΑΚΑΛΑΚΗ.

Πάντε με Επάνω!