Now Reading
Cruelty-free καλλυντικά

Cruelty-free καλλυντικά

Αγαπημένες μου, στο προηγούμενο άρθρο μάθαμε για την τοξικότητα των καλλυντικών. Τώρα ήρθε η ώρα να μάθουμε για τα Cruelty-free προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς.

Τι εννοούμε με τον όρο Cruelty-free

Πρόκειται για προϊόντα που είναι πιστοποιημένα για τα παρακάτω :

  • Δεν δοκιμάζουν τελικά προϊόντα σε ζώα σε κανένα σημείο κατά τη διάρκεια της παραγωγής.
  • Οι προμηθευτές τους δεν δοκιμάζουν πρώτες ύλες, συστατικά ή προϊόντα σε ζώα.
  • Δεν πραγματοποιούνται δοκιμές τρίτων σε ζώα για λογαριασμό τους.
  • Δεν κάνουν δοκιμές σε ζώα όπου το απαιτεί ο νόμος, δηλαδή την ηπειρωτική Κίνα.

Η παγκόσμια κινητοποίηση για τη βιαιότητα που ασκείται στα ζώα είναι πια πολύ οργανωμένη, με διεθνείς πιστοποιήσεις και καθοδηγήσεις προς τον καταναλωτή. Στα πλαίσια λοιπόν της ανάγκης για πιστοποιημένα και αξιόπιστα προϊόντα Cruelty-free, δημιουργήθηκε ο οργανισμός “Leaping Bunny”.

Τι είναι το λαγουδάκι που φέρουν ως λογότυπο κάποια προϊόντα;

Μέχρι το 1996, οι αγορές «χωρίς σκληρότητα» είχαν γίνει δημοφιλείς, αλλά ήταν επίσης συγκεχυμένες, μερικές φορές παραπλανητικές και τελικά απογοητευτικές. Οι εταιρείες είχαν αρχίσει να σχεδιάζουν τα δικά τους λογότυπα με “λαγουδάκι” , τηρώντας τον δικό τους ορισμό «χωρίς σκληρότητα» ή «φιλικό προς τα ζώα» χωρίς τη συμμετοχή ομάδων προστασίας των ζώων.

Σε απάντηση, οκτώ εθνικές ομάδες προστασίας των ζώων ενώθηκαν για να σχηματίσουν τον συνασπισμό για την ενημέρωση των καταναλωτών για τα καλλυντικά (CCIC). Το CCIC προωθεί ένα ενιαίο ολοκληρωμένο πρότυπο και ένα διεθνώς αναγνωρισμένο λογότυπο. Πρόκειται για το “Leaping Bunny”.

Είναι το μοναδικό διεθνώς αναγνωρίσιμο πρόγραμμα που απαιτεί την εφαρμογή ενός συστήματος παρακολούθησης προμηθευτή από την επωνυμία, τον έλεγχο της αλυσίδας εφοδιασμού για δοκιμές σε ζώα μέχρι το επίπεδο του κατασκευαστή συστατικών. Ακόμη φροντίζει για την τήρηση μιας σταθερής πολιτικής ημερομηνίας διακοπής και την αποδοχή συνεχιζόμενων ανεξάρτητων ελέγχων για να διασφαλιστεί συμμόρφωση.

Τι να προσέξουμε

Πολλές είναι οι εταιρίες σε διεθνές αλλά και σε εγχώριο επίπεδο που έχουν προσπαθήσει να εξαπατήσουν το καταναλωτικό κοινό με μη-πιστοποιημένα λογότυπα. Για παράδειγμα αντί για το “λαγουδάκι”, προσπαθούν να δημιουργήσουν λογότυπα που να μοιάζουν με το επίσημα πιστοποιημένο. Ένας ακόμη τρόπος που μπορούν να εξαπατήσουν, είναι με την εξαγορά της εταιρίας τους από κάποια άλλη που κάνει πειράματα σε ζώα, αλλά στην ουσία δε “φαίνεται” πουθενά. Πρόκειται για μια ψεύτικη “βιτρίνα”.

Δεν είναι απίθανο να συναντήσετε σε συσκευασίες προϊόντων, λογότυπα άλλων ζώων όπως γάτες ή χάμστερ. Αυτό θα σύμαινε ότι το εν λόγω προϊόν δεν έχει δοκιμαστεί στα συγκεκριμένα ζώα, αλλά σε άλλα. Οπότε δεν το καθιστά καθόλου “Cruelty-free”.

Τα brands παγκοσμίως που διαθέτουν το επίσημο λογότυπο είναι από 1.000 και μια έρευνα στο διαδίκτυο θα σας κατατοπίσει πλήρως. Θα σας αναφέρω κάποιες μάρκες καλλυντικών στη χώρα μας που μπορείτε να εμπιστευθείτε :

  • The body shop (αν και πολλοί αντιδρούν, λόγω της εξαγοράς της εταιρίας από τη L’Oréal)
  • Korres
  • Catrice
  • Essence
  • Everyday minerals
  • Kryolan
  • NYX
  • Am naturale
  • Dermodoctor
  • Eva NYC
  • Farmacy beauty
  • Mark Jacob’s beauty
  • Marks and Spencer
  • ALBA
  • Pilot
  • Labbok
  • Sillage
  • Hers organics
  • Giovanni

… καθώς και πολλές ακόμη μάρκες στα φαρμακεία και στα καταστήματα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αγαπάμε τη φύση, αγαπάμε τα ζώα!

Το επίσημο site του Οργανισμού :

www.leapingbunny.org


Το άρθρο έχει καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν αποσκοπεί σε κανένα οικονομικό όφελος.

Δείτε τα σχόλια (0)

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

© ALL RIGHTS RESERVED. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΑΚΑΛΑΚΗ.

Πάντε με Επάνω!