Now Reading
Άσκηση και ψυχολογικά οφέλη

Άσκηση και ψυχολογικά οφέλη

Σωματική άσκηση ορίζεται ως η μορφή εκγύμνασης του σώματος και του πνεύματος, με παράλληλη επίδραση στην ψυχολογική κατάσταση του ασκούμενου. Τα οφέλη της άσκησης στην ψυχολογική κατάσταση του ατόμου αποτελούν αντικείμενο έρευνας τα τελευταία χρόνια και προσδίδουν στη φυσική δραστηριότητα εύρος θετικών ψυχικών επιδράσεων για τον ανθρώπινο οργανισμό. Τα οφέλη σχετίζονται με τη βελτίωση και την ποιότητα ζωής του ασκούμενου.

Πιο συγκεκριμένα:

Βελτίωση της διάθεσης

Η βελτίωση της καρδιαγγειακής λειτουργίας και η έκκριση χημικών ουσιών στον οργανισμό, μέσω της άσκησης, έχει άμεση επίδραση στη διάθεση του ασκούμενου. Η ευχάριστη διάθεση συνδέεται με χημικές ουσίες, οι οποίες εκκρίνονται στον εγκέφαλο και επιδρούν στην ψυχολογική κατάσταση του ατόμου. Τέτοιου είδους χημικές ουσίες είναι η σεροτονίνη, η ντοπαμίνη και η νορεπινεφρίνη, οι οποίες ασκούν θετική επίδραση στην ψυχολογική διάθεση. Σε ορισμένες περιπτώσεις άσκησης, η έκκριση των χημικών ουσιών παρουσιάζει στον εγκέφαλο δράση ανάλογη με τη δράση της μορφίνης, προκαλώντας γενική ευφορία. Η συγκεκριμένη επίδραση έχει αναφερθεί ως «το ανέβασμα του δρομέα».

Μείωση του άγχους 

Η άσκηση βοηθά το άτομο να «διώξει» από τη σκέψη του για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα (όσο διαρκεί η άσκηση και για λίγο χρόνο μετά) οποιαδήποτε προβλήματα και ανησυχίες το απασχολούν, με αποτέλεσμα να «απαλλάσσεται» και από το άγχος. Όσο πιο πολύ σκεφτόμαστε ένα γεγονός ή ένα θέμα που μας προβληματίζει, τόσο περισσότερο ωθούμε τον εαυτό μας στο να βιώνει άγχος.

Βελτίωση αυτοεκτίμησης

Ο ασκούμενος βάζει για κάθε μορφή άσκησης ένα στόχο, η επίτευξη του οποίου δίνει ικανοποίηση και αποτελεί βασικό παρακινητικό παράγοντα για την μελλοντική συνέχιση της άσκησης.
Η βίωση θετικού συναισθήματος και η επίτευξη του στόχου καλλιεργεί στο άτομο θετικά συναισθήματα για τον εαυτό του, αυξάνοντας την αυτοεκτίμησή του. Παράλληλα αυξάνει και την αυτό-αποτελεσματικότητά του έναντι στο τι είναι ικανό να πραγματοποιήσει.

Βελτίωση της αυτό-εικόνας


Η άσκηση συνδέεται άρρηκτα με την σωματική κατάσταση και εμφάνιση του ατόμου, καθώς βελτιώνει την εξωτερική του εικόνα. Η εξωτερική εμφάνιση επηρεάζει την εικόνα που έχει το άτομο για τον ίδιο του τον εαυτό (αυτό-εικόνα), βιώνοντας συναισθήματα ευχαρίστησης και αποδοχής για την εμφάνισή του.

Αυξημένα επίπεδα ενέργειας


Η θετική διάθεση που πηγάζει από την άσκηση και η αυξανόμενη αυτοεκτίμηση του ατόμου αποτελούν στοιχεία για σωματική και ψυχολογική ενέργεια. Παράλληλα, καθιστά τον ασκούμενο περισσότερο κινητικό και λειτουργικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μείωση συμπτωμάτων που συνδέονται με ψυχικές διαταραχές

Τα παραπάνω οφέλη που αποκομίζει το άτομο από την άσκηση, θωρακίζουν εν μέρει και προφυλάσσουν το άτομο από συναισθηματικές διαταραχές, συνδεόμενες με αίσθημα ατονίας, ενέργειας και απώλειας ικανοποίησης. Υποστηρίζεται ότι μόνο η άσκηση δεν μπορεί να αποτελεί θεραπεία για ψυχικές διαταραχές αλλά αναδεικνύεται ο βοηθητικός της ρόλος. 

Οι πιο πρόσφατες έρευνες καταδεικνύουν την άσκηση σε καθημερινή βάση ως την ιδανικότερη συχνότητα για την αποκόμιση θετικών επιδράσεων.

Τι περιμένεις ακόμα δεν ξεκίνησες τις ασκήσεις!!

Δείτε τα σχόλια (0)

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

© ALL RIGHTS RESERVED. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΣΑΚΑΛΑΚΗ.

Πάντε με Επάνω!